maanantai 9. tammikuuta 2017

Ulkomainonnan havainnointi tehtävä







Ensimmäiset kuvat on otettu Iisalmen kuva liikkeen mainosikkunoista. Minusta ne on hienot ja omaperäiset ja huomiota herättävät, koska näytille on laitettu liikkeen ottamia kuvia joissa nähdään heidän työnsä käden jälki. Voi itse arvioida sitten onko liikkeen kuvaajat itselle sopivia. Tuotteet ovat laadukkaita ja kuvat ovat aina olleet upeita. (kokemuksen äänellä sanoen) Esimerkkinä, omien sisarusteni kuvat ovat ikkunassa mallina.

Seuraavissa on Stiletton mainokset jotka pyörivät isolla screenilla liikkeen ovien vieressä, minusta ne ovat houkuttelevat, koska ne antavat noin isoa mainosta ja se on näkyvä. Mainoksessa luvataan 50% alennusta joka yleensä houkuttelee asiakkaita sisälle liikkeeseen tutkimaan alennuksia paremmin ja siinä se ostohalukin nousee. Ihmiset toimivat mainosten mukaan ja mitä houkuttelevammat mainokset sitä helpommin asiakkaat saadaan kiinnostumaan.

Viimeisessä on Timanttiset liikkeen ikkunasta otettu pieni esillepano. Siinä mainostetaan Kalevala korujen alennusprosentteja ja tuotteita on laitettu myös ikkunaan näytille, jotta ihmiset ohi kävellessään saattaisivat vilkaista ikkunaan ja kiinnostua näkemästään. Seuraava askel on sitten saada asiakas ostamaan ja loput ovatkin sitten kiinni myyjästä. Hyvä tarjous houkuttaa, mutta myyntitavankin täytyy olla miellyttävä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti