tiistai 15. joulukuuta 2015
Kuvan analysointi
1. 80% Ihmisistä ei osta tuotetta, mikäli yrityksestä löytyy negatiivista palautetta.
Ihmiset kulkee massan mukana, joten aika mahdollista, että he eivät osta tuotteita myymälästä, josta annetaan negatiivista asiakaspalautetta. Vaikka asiat eivät olisikaan vakavia, ihmiset tekevät silti niin. Ei mielipide tietenkään vaikuta jokaiseen ihmiseen.
2. Asiakastyytyväisyyden merkitys yritykselle.
Jos asiakas on tyytymätön johonkin, hän luultavasti laittaa asian eteenpäin ja negatiivisuus leviää todella nopeasti, ja ne otetaan yleensä enemmän huomioon, kuin positiiviset. Riippuu tosin aika paljon mitä ihmiset puhuu.
3. Mobiililaitteet ja sosiaalinen media tekevät palautteen lähettämisen helpoksi asiakkaille.
Sosiaalinen media on todella kovassa käytössä, joten uskoisin sen olevan helpompi tapa ihmisille antaa palautetta, ettei tarvitsisi nähdä vaivaa jäädä kauppaan rustaamaan palautuslappua, kun voit tehdä saman illalla ollessasi koneella.
4. Miten netti vaikuttaa toimintaan.
Totta on se, että negatiivinen palaute leimataan aina suurimmaksi imagoa häiritseväksi. Positiivinen palaute kuullaan, mutta jos sitä ei ole riittävästi, ei se silloin vaikuta mihinkään. Negatiivisen ymmärrän, koska ihmiset tarttuu siihen mikä on huonoa.
5. 87% klikkauksista googlessa saa yritykset jotka ovat saaneet arvosteluissaan kolme tähteä enemmän.
Arvosteluissa tutkitaan yleensä niitä menestyneimpiä. En uskoisikaan, että arvosteluissa yhden tähden arvoiset kiinnostaa oikein ketään. Aina on se, että mitä menestyneempi sen parempi.
6. Tarvitaan keskimäärin 12 hyvää kokemusta hyvitämään yksi selvittämätön huono kokemus.
Kaikki huonot kokemukset, yleensä pyritään korvaamaan paremmilla kokemuksilla, mutta en nyt tuosta 12 kokemuksesta sanoisi, koska en tiedä miksi juuri se. Miks ei 15? 5? 2? Mutta totta se on, että huonon kokemuksen jälkeen monta hyvää kokemusta korvaa sen ja se unohtuu.
7. Asiakkaat kertovat 3x todennäköisemmin tuttavilleen huonoista kuin hyvistä kokemuksista.
Muita kiinnostaa enemmän se, jos sinulle kävi joku kömmähdys kauppareissulla, kuin se jos se meni todella hyvin tai normaalisti. Sellainen ei nosta mielenkiintoa ollenkaan, eikä sen kuunteleminen sen kummemmin hetkauta.
8. Panosta laadukkaaseen asiakaspalveluun yrityksen kaikilla osastoilla.
Panosta laadukkaaseen palveluun on ihan selvä totuus, sitä enemmän myyt ja saat kehitystö yritykselle, mitä enemmän panostat siihen. Jokainen osasto ja sen palvelu vaikuttaa yhteisöön.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti